Метафората срещу клишето

Метафората е един от най-интересните похвати в литературата, който допринася това изкуство да е истински вълнуващо и непредсказуемо. Какво се получава обаче когато метафората се приложи в уеб дизайна? Хората не разбират символиката – предпочитат да видят нещо познато, което да се побира в рамките на автоматизираното им „въображение“. Затова в България все още изобилстват посредствените реклами – те винаги ще намерят своя таргет – нещо от сорта на Паулу Коелю бум сред манекенките.

Имах поръчка от клиент, който искаше бизнес ориентиран сайт, определящ за изграждане на нов имидж на компанията. Проблемът е, че „работа“ и „бизнес“ в представата на масовият потребител са свързани с ръкостискащи се костюмари, каквито аз на желая да присъстват в моя проект. Липсата на човешко присъствие наистина плаши хората дотолкова, че да предпочетат сигурността на клишето пред двусмислието на метафората. За мене този страх е необясним и нездравословен…

И за да не остана неразбрана накрая, нека направя извод по подобие на любимия на всички бестселър писател:

Метафората може да е интересна, но в редица случи клишето продава!

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s